Bemutatkozás

Solymosi László vagyok. Az erőművesek közül sokan Pixiként ismernek, ezért itt is ezt a nevet használom.


apa-3_cr.jpgAz erőműben eltöltött utolsó éveimben feladataim közé tartozott az erőmű műszaki dokumentációjának a kezelése. Ez azzal is járt, hogy a fellelhető fényképeket én gyűjtöttem össze és archíváltam. Amikor a régi rész bontása megkezdődött, akkor pedig vezérigazgatói engedéllyel, napi rendszerességgel jártam a területet és igyekeztem minél többet megörökíteni a bontásra ítélt létesítményekből, valamint a bontási munkákból. Azonban nem csak ekkor kezdtem fényképezni, mivel már előtte Farkas Györgytől nyugdíjba vonulásával átvettem ezt a tevékenységet. Ez az üzemi események adminisztrációjával, üzemzavarok kivizsgálásával kapcsolatos tevékenységemhez is kapcsolódott. Ebben a blogban emlékeim képeskönyvét teszem közzé, mivel értesültem a Facebook-on megindult nosztalgia hullámról. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a régi erőműrész bontásának előrehaladása megteremtette az igényt a még fellelhető emlékek rendezésére és közkinccsé tételére. Ehhez a munkához szeretnék hozzájárulni a bloggal!

A képekről:

A blogban felhasznált képek szerzősége vegyes. A régi képek esetében szerzőként szóbajöhető személyek Benki Tibor  munkavédelmi felelős és Farkas György, akik az Erőmű vezetőség tudtával és jóváhagyásával fényképeztek. Ez természetesen nem zárja ki, hogy az általam kezelt fényképek közt másoktól származóak is voltak/vannak. 

Azért tartom ezt fontosnak mindjárt az elején közölni, mivel a Facebook-on a Százhalombattai Városi Archívum kezelője által feltett képeknél meglepetéssel vettem észre, hogy számos, az Erőmű archívumából kikerült kép esetében szerzőként Potháczky Péter neve szerepel. Ezzel pedig valótlanságot állít valaki. Nem kívánok abban dönteni, hogy a valótlanság jóhiszemű tévedésből, vagy félrevezetésből származik-e? Potháczky Péter ugyanis azokat az archív felvételeket nem készíthette, már csak életkoránál fogva sem! Ő legfeljebb adományozóként szerepelhet ezen képek esetében! 

A blogban közölt képeket ezért "a Dunamenti Erőmű archívumából" felirattal és a blog címadó ereklyéjének képével fogom vízjelezni! Annak ellenére teszem ezt, hogy sok képnek én vagyok a szerzője, de mivel ezt munkakörömmel összefüggésben követtem el, ezért nem kívánom a magam szerepét különösebben kiemelni. 

Ha valaki megtiszteli a blogot saját fénykép beküldésével, akkor a blog vízjele mellett a nevét is fel fogom tüntetni a képen vízjel formájában. A blogban közölt szöveg és képanyag a blogra mutató érvényes hivatkozással vehető át! Amennyiben valakinek kedve van saját történet beküldéséhez, akkor azt szívesen fogadom! A hozzászólásokban pedig várom a fényképekhez fűzött magyarázatokat, a képeken szereplő személyek megnevezését!

Tisztelettel: Solymosi László, alias pixi50